Rabu, Disember 05, 2007

Jika Aku Jatuh Cinta

Ya Allah, jika aku jatuh cinta,
cintakanlah aku pada seseorang yang
melabuhkan cintanya pada-Mu,
agar bertambah kekuatan ku untuk mencintai-Mu.

Ya Muhaimin, jika aku jatuh cinta,
jagalah cintaku padanya agar tidak
melebihi cintaku pada-Mu

Ya Allah, jika aku jatuh hati,
izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
yang hatinya tertaut pada-Mu,
agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta semu.

Ya Rabbana, jika aku jatuh hati,
jagalah hatiku padanya agar tidak
berpaling dari hati-Mu.

Ya Rabbul Izzati, jika aku rindu,
rindukanlah aku pada seseorang yang
merindui syahid di jalan-Mu.

Ya Allah, jika aku rindu,
jagalah rinduku padanya agar tidak lalai aku
merindukan syurga-Mu.

Ya Allah, jika aku menikmati cinta kekasih-Mu,
janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya
bermunajat di sepertiga malam terakhirmu.

Ya Allah, jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu,
jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam
perjalanan panjang menyeru manusia kepada-Mu.

Ya Allah, jika Kau halalkan aku merindui kekasih-Mu,
jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan
aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepada-Mu.

Ya Allah Engkau mengetahui bahawa hati-hati ini
telah berhimpun dalam cinta pada-Mu,
telah berjumpa pada taat pada-Mu,
telah bersatu dalam dakwah pada-MU,
telah berpadu dalam membela syariat-Mu.
Kukuhkanlah Ya Allah ikatannya.
Kekalkanlah cintanya.
Tunjukilah jalan-jalannya.
Penuhilah hati-hati ini dengan Nur-Mu yang tiada pernah pudar. Lapangkanlah dada-dada kami dengan limpahan keimanan kepada-Mu
dan keindahan bertawakal di jalan-Mu.

Amin...

21 comments:

baco berkata...

assalamualaikum jira:)

putricomel berkata...

Waalaikummussalam baco :)..hehe

lah berkata...

askum putri..nice ur blog..hehe..penuh dgn kata indah lg ya..:-)..hope apa yg d hajati akan termakbul ..hehe..tuk ni..tu dlu putri ya..nanti send kumin lg..gd nite

baco berkata...

[-o< mudah2an aku baca selalu doa mu ni jira akan menjadi doa ku jgk..semoga aku pun akan dapat jodoh macam tu..

putricomel berkata...

wslm lah..thanx..hehe..kata2 ni doa yang diberikan oleh sorang kawan sy..hehe..bgs utk pengamalan..hehe..:)..

putricomel berkata...

sy doakan awk baco dpt isteri yang baik...amin..:)

baco berkata...

jira:) kalau macam ko boleh ka boleh ka d buat isteriku :">aku rasa ko ni punya ciri2 ba...:D

putricomel berkata...

x la..sy bukan org baik pun..huhu..sy tak layak pun..my heart is belong to someone..

Unknown berkata...

assalamualaikum kak..hehe

Unknown berkata...

sikin bah ni kak..love² blog kak ni ar

Unknown berkata...

emh..sy doakan moga kak dpt suami mithali ek..heheh

putricomel berkata...

Waalaikummussalam shikin..iya love2kunun..besala kak kan penuh dgn kasih syg ..hehe

putricomel berkata...

terima kasih ar shikin doakan kakak..hehe..:P...kak doakan supaya shikin berjaya dalam hidup dan bahagia dunia dan akhirat..hehe..

mega_ascii berkata...

assalamualaikum jira:)
hehhe..uina..santik kata2 doa ko tu..sejuk ni ati membaca..heheh..suh ba kwnmu tu bg doa2 gtu banyak2..pastu ko send kat emel aku..
wokey..i'm waiting 4 dat:)

mega_ascii berkata...

uhuk jira..terpost 2 kali ging..hehhe..
littlebabyshine=ein:)

putricomel berkata...

Waalaikummussalam little baby..hehe..
ein..boleh bah tu..nanti aku send sama ko klu kwn aku bg atau aku jumpa ...hehe

putricomel berkata...

ein..tia apa bah ..lg byk lg bgs ..hehe

mega_ascii berkata...

jira ma frenz...
kasi cari bha personalti diri tuk bulan july...sayang ni aku ma ko kalu ko kasi cari:)

Nuha AdaNi berkata...

SaLAm..
muehehe..soWi r Kak LamBat..
waH..maNtap ni NtOk jiWa2 RemAjA yg sDG dLamun cInta..ehhehe..
or akak sdg mnGalaminya ni hihihi..
oVerall nice BloG..pink lg 2 cOmel R ^_^ ..n kalo bole letaklah jugaK kajian nTok buLan2 laiN hehe..
mstI besT 2..nGee~ (CHemist AmeEmo)

putricomel berkata...

Wslam emo..hehe
thanx sudi lawat blog akak..hehe...InsyaAllah dipertimbangkan pasal bulan2 lain plak..jd mcm pakar psikologila plak...hehe..:)

mega_ascii berkata...

salam jira..hehhe..maksih aaaa:))
aku tunggu ko d kk..jgn ko inda dtg sanaaaaa

 
© free template by Blogspot tutorial